tiistai 4. joulukuuta 2012

Jahka saan aikaiseksi, minä..


Minulle uusi blogi nimeltään Koti, koira ja kokkaus heitti minua haasteella, itseasiassa tarkalleen syntymäpäivänäni. Kiitos! Aika menee, viikot kuluu ja nyt vasta sain aikaiseksi vastata haasteeseen. Olipa kerrassaan mielenkiintoinen! Minun tuli listata kahdeksan asiaa, jotka keittiössämme ovat jääneet toisaiseksi vain ajatuksen asteelle. Toimin sanoin kuin em. blogin Liinu, listasin ruoat jotka ensimmäisenä mieleen tulivat. Tai no, ensimmäiset 6 ennen saunaa ja viimeiset kaksi saunan jälkeen. Kohta 1 löytyy myös Liinun listalta.

Koska sain tämän haasteen minulle ennen tuntemattomasta blogista, jatkan samalla linjalla seuraavin säännöin:

1. Kiitä haasteen antajaa
2. Jaa haaste eteenpän, vaikka neljälle (laitan kolmelle)
3. Ilmoita näille haasteista
4. Kerro oma kahdeksan kohdan to do-listasi

8 asiaa, joita en ole saanut aikaiseksi kokeilla eli minun to do- listani

1. Mac&cheese. Apukokki kinuaa tätä säännöllisesti, ja väittää että männävuosina kaupasta on saanut 750g rasiassa juustomakaronilaatikkoa. Onko muka?

2. Pihvin paistaminen uunissa. Kun meillä tehdään (yleensä naudan ulkofile-) pihvejä, ne valmistuvat vain pannun kautta. Lieneekö laiskuutta. Vai pihiyttä etten viitsi lämmittää uunia vain hetkeksi pihviä varten. Jos uunissa valmistuvia lisäkkeitä ei siis ole tarjolla. Ja vaikka olisikin, en silti ole koskaan tullut laittaneeksi pihviä pannun kautta uuniin!

3. Duchesse-perunat. Säännöllisin väliajoin googletan ohjeita näihin kauniisiin perunakukkasiin, juhlavampi tapa tarjoa muusia! Vielä tekemättä.

4. Kantarellikastike. Syksyisin katselen kuola valuen blogeja joissa on tehty kantarellikastiketta tuoreista kantarelleista. Kyllä. Tämän ruokalajin kohdalla kysymys on nimenomaan minun piheydestäni. Kantarellit maksavat miljoonia!

5. Aito, ehta lasagne. Erikseen kahdesta kastikkeesta. Blogissani on monia erilaisia lasagneohjeita, mutta aidon, ehdan lasagnen juustokastikkeen kalorit pelottavat niin että en uskalla.

6. Risotto. Siis risottoriisistä. Perusjuttuja, mutta minun risottoni ovat tavallisesta riisistä tehtyjä wannabe-risottoja.

7. Kalaa suolakuoressa. Kuulostaa helpolta ja herkulliselta ja tarpeeksi hauskalta kokattavaksi ja blogattavaksi.

8. Mutakakku. Koska söisin kuitenkin kaiken heti.

Haaste jatkaa matkaan seuraaviin blogeihin: Makuja kotoa, Homemade by MI, ja Arjen jaloissa.

1 kommentti:

  1. Kiitos haasteesta! Sain tämän kerran jo aikaisemmin syksyllä, joten valmis lista löytyy täältä http://makujakotoa.blogspot.fi/2012/10/to-cook-lista.html :)

    Mulla ois muuten kans mac&cheese kiinnostuksen kohteena! En kyllä muista koskaan saaneeni mitään valmista laatikkoa, muuta kuin sitä jenkeistä tuontitavarana tulevaa makaroni + juustojauhejuttua. Mut kiva ois tehdä itse!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!